// //kies uit native, water, rainbow, forest of fire //kies uit eye, wavelet, elliptic, fluid of devil //lettertype //lettergrootte

//hoogte en breedte //achtergrondkleur //breedte

Diverse uitgaven                     Artikel                                Bestuur                            Beurzen                   Nieuwe uitgaven             Oproep/vragen

Pastel                       Populaire decors               Speciale vondsten            Geheugen van Nederland          Tentoonstellingen

De website wordt binnenkort aangepast, het is mogelijk dat in die periode de site tijdelijk niet of slecht bereikbaar is.

OPROEP E-MAIL ADRES

Van veel leden, die de laatste 5 jaar lid werden hebben wij een e-mail adres, van "oudere" leden niet. Om ons adressenbestand te optimaliseren zouden wij graag over uw e-mail adres beschikken. Wilt u hier s.v.p. aan meewerken? Stuur een e-mail met uw lidnummer naar het secretariaat jmj.saat@planet.nl

Hartelijk dank voor uw medewerking!

Nieuwe uitgave.

Het decor- en modellenboek van de Société Céramique van ± 1900 tot 1920. In dit boek staan 125 bladzijden met prachtige kleurenafdrukken. De modellen zijn met een sjabloon getekend, de decors zijn met de hand ingeschilderd. Een uniek boek met uitgebreide informatie over decornummers/namen en modelnamen.

Nieuwe uitgave.

Decalcomaniedecors van de Société Céramique 1929. 135 bladzijden met plakplaatjes die door deze fabriek zijn gebruikt. Honderden afbeeldingen, voorzien van een decornummer. Interessante informatie voor de verzamelaar.

Nieuw!

De cd-rom met schrijfnamendecors is aangevuld tot ruim 100 verschillende motieven.

Nieuw!

35 mm film op dvd met reclame voor Sphinx serviezen

Zie voor meer informatie de rubriek "Nieuwe uitgaven".

VMA bulletin. VMA bulletin.

De 100ste jubileumuitgave van ons blad is in oktober 2006 uitgekomen. Het is een gebonden uitgave met een uitgebreid artikel over Henri Verstijnen, ontwerper bij de Société Céramique.  In VMA nummer 104 van september 2007 is een groot artikel gewijd aan het atelier voor kunstkeramiek "Astra" van Johan Lint. Deze uitgaven zijn ook los te koop voor niet-leden. Ze kosten € 5,00 per stuk.

Kijk voor meer informatie bij de rubriek "Nieuwe uitgaven".

Leden die willen deelnemen aan de beurzen in 2008 kunnen het inschrijfformulier en de spelregels met toelichting downloaden.

Kijk bij de rubriek "Beurzen".

Als u Windows XP gebruikt is het mogelijk dat de balk links niet opstart. U moet dan eerst de Java Runtime Environment downloaden op de site www.java.com

Wilt u lid worden van onze vereniging?

Dat kan voor slechts € 20,00 per jaar

Bel het secretariaat:

of

Leden kunnen hun contributie storten op gironummer 9188768 t.n.v. VMA, Montfoort.

Webmeester Hans Meulman

Vernieuwd op 16-12-2008

mailadres: verenigingmaastrichtsaardewerk@hetnet.nl

© Kopiëren en/of publiceren van artikelen, foto's e.d. van deze website, geheel of gedeeltelijk, via welk medium dan ook, is niet toegestaan anders dan met schriftelijke toestemming van het bestuur van de Vereniging Maastrichts Aardewerk.